Odzież reklamowa w służbie marketingu
Odzież reklamowa, a w szczególności popularne koszulki reklamowe stanowią fundament wielu znanych kampanii reklamowych. Nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, że zupełnie nieświadomie jesteśmy odbiorcami podprogowego przekazywania nam treści reklamowych. Najczęściej znaki firmowe, nazwy firm, logo i nazwy produktów drukowane są na odzieży reklamowej, którą noszą osoby nas otaczające. Bardzo jaskrawym przykładem tego rodzaju kampanii reklamowej jest sponsorowanie meczy piłkarskich i innych zawodów sportowych, których uczestnicy (zawodnicy) ubrani są w koszulki reklamowe ze znakiem firmowym i nazwą głównego sponsora. W ten sposób wszyscy kibice podświadomie budują sobie pozytywną opinię o sponsorze, a tym samym o przedsiębiorcy.
Koszulki reklamowe dla dzieci
Bardzo często fachowcy zajmujący się reklamą i promowaniem firmy, decydują się na dotarcie do potencjalnych klientów i odbiorców z wykorzystaniem emocji, które towarzyszą zawsze w spotkaniach z dziećmi. Jest to miedzy innymi powód, dla którego w wielu telewizyjnych reklamach biorą udział dzieci. Nawet, jeśli reklamowany produkt nie jest przeznaczony dla dzieci, ich obecność w reklamach ociepla wizerunek przedsiębiorcy (reklama proszku do prania, sosów, syropów na kaszel itp.).
Podobnie działają koszulki reklamowe, które mimo, iż zawierają nadruki produktów przeznaczonych dla osób dorosłych, produkowane są w dziecięcych rozmiarach. Gdy gadżety dla dzieci są bardzo atrakcyjne, ich rodzice widząc zadowolenie swoich pociech, nabierają większego zaufania do przedsiębiorcy używającego tych prezentów.