Obowiązkowa odzież robocza

odzież robocza

odzież robocza

W wielu przedsiębiorcach produkcyjnych i usługowych istnieje obowiązek używania odzieży roboczej. Jego podłożem jest nie tylko wymysł właściciela firmy, ale przede wszystkim konieczność ochrony prywatnych ubrań pracowników przed zniszczeniem w wyniku stosowanych przy pracy środków i urządzeń. Zapewnienie pracownikom ochronnych ubrań zwalnia pracodawcę z konieczności refundowania zakupu prywatnej odzieży a także partycypowania w kosztach jej ewentualnego uszkodzenia. Dodatkowo ubrania służbowe mogą być również nośnikiem wyjątkowo skutecznej reklamy.

Skuteczna Odzież robocza na budowie

Jedną z branż, w których istnieje obowiązek noszenia odzieży roboczej, jest budownictwo. W tym przypadku przedmiotowy obowiązek wprowadzony nie tylko zdrowym rozsądkiem kierownika budowy, ale przede wszystkim zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy. W skład roboczego ubrania pracownika budowy wchodzi nie tylko podstawowy zestaw ubrań, ale również odpowiednie buty, rękawice i kask ochronny. Tego rodzaju odzież robocza stosowana jest przez wszystkie ekipy budowlane, począwszy od murarzy a skończywszy na ekipach wykonujących prace wykończeniowe. Dodatkowo niektórzy pracownicy budowy muszą być również wyposażeni w ochronne nakolanniki (posadzkarze), okulary ochronne (spawacze) oraz specjalne pasy utrzymujące (dekarze).

Kiedy przedsiębiorca ma obowiązek zapewnić odzież roboczą?

Jeśli w zakładzie pracy istnieje możliwość uszkodzenia prywatnej odzieży zatrudnionego personelu, pracodawca powinien rozważyć zakup odzieży ochronnej i wprowadzić obowiązek jej codziennego używania. Odzież robocza może uchronić właściciela firmy przed kosztami ponoszenia naprawy prywatnego ubrania a także w ekstremalnych sytuacjach od odpowiedzialności za uszkodzenie ciała. Wspomniane wyżej okulary ochronne mogą zapobiec uszkodzeniu oczu.

Odzież robocza jako nośnik reklamy

W przypadku, gdy pracownicy ubrani są w odzież ochronną z nadrukowaną nazwą firmy i jej znakiem firmowym, mogą spełniać dodatkowo funkcję promowania przedsiębiorstwa. Wizerunek logo zapada w pamięć przypadkowych przechodniów, klientów i przedstawicieli innych firm, a tym samym zwiększa się popularność firmy i budowanie jej marki.